top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תZehava Keren

‏"strawberry fields forever..."


לפעמים מספיק לצאת לפעילות קטנה ושיגרתית כדי להתבונן לרגע מהצד ולהבין ביתר שאת דברים שחשת בהם עמוק בלב כבר קודם.

כך קרה אתמול, כשיצאנו לקטיף תותים עם שלושת הנכדים המתוקים שלנו ועם הוריהם.

לכאורה פעילות נהדרת של כיף ובילוי משפחתי, אבל בין שורות התותים, הממתינים בסבלנות לקוטפים הצעירים והמבוגרים, ניכרת רוח הזמן. ניכרות הדאגות, ורוח הקורונה מרחפת על פני השדות.

הורים מותשים לאחר חודשים ארוכים של חוסר ודאות ושל תימרון אינסופי בין מטלות החיים מהלכים עם ילדיהם הקטנים בין הערוגות הארוכות, ופניהם עוטים מסכות. שבועיים לפני פורים המסיכות הכירורגיות הן המסכות היחידות שנמצאות בשימוש יומיומי. גם אם הכינו תחפושות לילדיהם, השמחה במשפחות היא חיצונית ושטחית בלבד. אין התרגשות של פורים באוויר. העיניים דאוגות, המצח חרוש קמטים, והתחושה הכללית היא של מלחמת הישרדות סיזיפית.

זה לא שההורים לא נהנים לבלות עם הקטנטנים, אך התחושה היא שהם נמצאים כבר על הקצה. מה עוד אפשר לעשות, כך נראה שהם שואלים את עצמם, כדי להעביר את הזמן שנמתח ארוך כמו מסטיק בין הכורח להתפרנס ובין החובה להעסיק את הילדים הכלואים בבית כבר חודשים ארוכים לסירוגין מאז הגיעה אלינו הקורונה? ההתמודדות עם חוסר הידיעה מתי המסגרות החינוכיות פתוחות, מתי הן סגורות ומה עומד לקרות, מול ההכרח לעבוד מהבית, כשהקטנים דורשים את תשומת הלב המגיעה להם ובצדק, מכניסה את ההורים למתח תמידי שניכר על פניהם.

וכך ביום שמש יפה בין שתילים של תות אדום ומתוק ניתן לראות את המשפחות הצעירות מנסות להינות פעילות חביבה של קטיף תותים. צפוף ורועש במקום. נכון שהכל על פי התו הסגול, ונשמר ככל האפשר הריחוק החברתי. הילדים מלאי מרץ ואנרגיה, וההורים משתרכים בעקבותיהם בעייפות.

וזה עוד המצב הטוב. הרי הורים רבים יותר לא יצליחו לשלם את דמי הכניסה שאינם נמוכים כלל וכלל לאתר כזה.

אני חושבת לעצמי מה עושים הורים שפוטרו מעבודותיהם, וגם אם ייפתחו הגנים, אין סיכוי שהם יוכלו לשלם את העלויות הכרוכות בכך.

מה הם עושים עם הייאוש, כשהם כורעים תחת משא כבד של דאגות?

אני מתבוננת בקטנים שעיניהם זורחות ובידיהם סלסילות קטנות של תותים גדולים ואדומים,

וברקע הולך ומתקרב סבב רביעי (!!!!) של בחירות, ואיתו שוב ענן מזוהם של עיסוקים טפלים באגו, בשיווק ובאטימות כללית למתרחש בקרב הציבור.


אני טועמת תות אחד עסיסי, ומשום מה טעמו מתוק הרבה פחות ממה שהיה בעבר....


Beatles : ‏"strawberry fields forever..."


עבר.

50 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page